מודעת אבל היא אלמנט פרסומי מורכב. מצד אחד, היא נועדה כדי לבטא רגשות קשים וטרגיים ובו זמנית יש שאיפה לחשוף אותה לכמה שיותר אנשים. מודעת אבל היא גם אמצעי אינפורמטיבי, המשמש כדי ליידע אנשים על פרטים טכניים כמו מועד ומיקום ההלוויה והשבעה וגם אמצעי להבעת תמיכה רגשית ותחושות של כאב ואובדן. מודעת אבל בידיעות אחרונות משרתת בדיוק את המטרות האלו ועוד. התפוצה הנרחבת של העיתון והפופולריות הרבה שלו הופכת את הנושא של מודעת אבל בידיעות אחרונות למשתלם במיוחד.
היתרונות של מודעת אבל בידיעות אחרונות
- ידיעות אחרונות נחשב לעיתון הגדול במדינה, עם תפוצה יומית של מאות אלפי עותקים בכל רחבי הארץ, שחלקם גם מתגלגלים מיד ליד ומגיעים לאנשים נוספים. לכן, פרסום מודעת אבל בידיעות אחרונות מבטיחה חשיפה גדולה ומהירה ומי שמעוניין להודיע על פטירת יקיריו או להשתתף בצער אבלים, יכול לפרסם מודעה בעיתון ולדעת כי היקף התפוצה שלה גדול מאוד והמסר מגיע לכמות עצומה של אנשים.
- פרסום בעיתון כמו ידיעות אחרונות נחשב מכובד ומכבד. העיתון מקדיש מדור מיוחד למודעות אבל, שם כל אחד יכול לפרסם מודעת אבל עם ניסוח בהתאמה אישית לזכרו של הנפטר.
- כיום ניתן לפרסם מודעות אבל גם ברשתות החברתיות, אבל פרסום מודעת אבל בידיעות אחרונות מאפשר למודעה להיות יציבה ונוכחת ולא תלויה בתעבורת התוכן המהירה של שמאפיין את אותן רשתות. מי שבאמת רוצה שמודעת האבל תגיע לכמות גדולה של אנשים ותישאר בתודעתם, יכול להשתמש באפשרות של מודעת אבל בידיעות אחרונות במקביל או במקום פרסום אונליין.
- ניתן לפרסם מודעת אבל בידיעות אחרונות בהתאם לתקציב. הגודל של מודעות האבל בעיתון אינו אחיד וניתן לפרוס אותן על שטח עמוד משתנה. גודל המודעה משפיע על התמחור שלה ולכן מי שיש לו תקציב מוגבל יכול לבחור לפרסם מודעה קטנה יחסית ושעדיין תהיה מכבדת וראויה. לצד זאת, יש אפשרות גם לפרסם מודעת אבל בידיעות אחרונות על גבי עמוד שלם – מה שבדרך כלל נהוג כשמדובר בדמות בכירה או אישיות בעלת עניין ציבורי, שהאבל לאומי או קולקטיבי.
- מודעת אבל בידיעות אחרונות לא מיועדת רק כדי להודיע על הפטירה, אלא גם כדי לאפשר ניחום אבלים לכל מי שמעוניין בכך. זו הסיבה שניתן לפעמים לראות כמה מודעות אבל המתייחסות לאותו נפטר: מהמשפחה, ממקום העבודה, מהשותפים העסקיים או החברים וכדומה.